ייעוץ מקצועי

אורח בפורום ד', 07/07/2010 - 01:04

ברוכים הנמצאים.

לאחר חיפושים רבים, שכללו שיטוטים אינטרנטיים, וכמו כן שיטוטי רגל ברחבי רמת גן ויפו, מצאתי סוף סוף פורום קרמיקאים שיוכל לעזור לי! (משום מה אינכם מופיעים אצלי אוטומטית בחיפוש גוגל)

אז לאחר שפרקתי, אגש לעניין: אני מעוניין לקנות אובניים לאישה נפלאה אך מעבר להערכת עבודתם של הקרמיקאים והערכת יופי הכלים אינני מבין דבר בקרמיקה. ולכן טוב שמצאתי אתכם כי עד כה נתקלתי בשלושה סוגי יועצים: אמנים חביבים ומוכשרים אך חסרי יכולת הסברה טכנית, בעלי עניין המבינים בקרמיקה אך מנצלים את בורותי למען אקנה את מוצריהם וסתם מבלבלי מח.

להלן פרטים שיכוונו את החפץ לעזור לי: יקירתי הינה אמנית צעירה וקרמיקאית צעירה עוד יותר. היא עובדת בסטודיו מזה חצי שנה (שיעורים שבועים) ולפני כן לא עבדה על אובניים. אני משער שעל פניו מדובר במשך זמן קצר מאוד אך על אף בורותי ומבלי להשמע סובייקטיבי מדי הבנתי שהיא מוכשרת מאוד, במיוחד ביחס לזמן בו היא עובדת. איני יודע אם זו ראיה בשבילכם אך היא מכינה כלים גמורים מדי שבועיים ועד כה הכינה כ15 כלים בגדלים שונים, כולל צד שני וגלזורה (קלטתי קצת מהטרמינולוגיה). מעבר לכך במהלך תקופה זו פיתחה אהבה גדולה לחימר ולקרמיקה בפרט וניכר בה שהיא שוקלת קריירה של ממש כקרמיקאית.

אני מעוניין להיוועץ אתכם בשני עניינים מרכזים:

1. אני מעוניין לדעת האם סביבת עבודה של 80 ס"מ, נניח גג 90 ס"מ, על מטר וחצי שאינם נמצאים בחדר שינה אך גובלים בחדר שינה יכולים להספיק לעבודה על אובניים? ברור לי שהתנאים אינם אופטימאליים, ושהעבודה נעשית עם חומרים מעט מסוכנים, אך הנחתי היא שאם עובדים מסודר ונקי זה יכול להספיק. לפחות כך אני מקווה בכל ליבי...

 2. לאחר כל ההקדמה הזו מובן שמה שאני שואף להשיג ממכם הוא ייעוץ פרקטי בנוגע לסוגי האובניים המתאימים לקרמיקאית כמו חברתי, וכמו כן אשמח לקבל מידע בנוגע לחברות, מוצרים נלווים, עלות וכל מידע נוסף שיעלה בדעתכם שנחוץ.

 תודה רק על תשומת הלב, ותודה מראש על העזרה!

האורח.

אורח

נכתב ע"י דפנה קסטנבוים ביום ד', 07/07/2010 - 08:19.

 

דבר ראשון ברוך המוצא !!

דבר שני , אין  אהבה גדולה לאנונימיות בפורום שלנו לכן נשמח לדעת לפחות שם . גם ברוך רוזן הוא שולית הקוסם ואין צורך בחשאיות.

לשאלותך

כמות הכלים אינה ראיה לטיבם , ממש לא משנה  הכמות אלא האיכות והכי חשוב אהבה לחומר!!

בגדול אפשרי לעבוד במקום קטן ,אני לא ממליצה ליד חדרים !אין לכם מרפסת ?

אובניים עינין מאוד אישי , כל אחד והאהבה שלו. יש מספר סוגים שאפשר לקנות בארץ במחירים סבירים ובסדר עולה .

על איזה אובניים חברתך עובדת כיום ? אוהבת?נוח ,טוב,נעים ? אם כן אז אין שאלה ,אם לא תגשו למינרקו או קרמיקון תקבלו אחלה יעוץ ,מחירים ובעיקר המון סבלנות.

חברות מובילות בענף

קרמיקון -כפר מלל

מינרקו -נתניה

משה מקור החומר.

שם תמצא את כל מה שאתה מחפס.

תוכל לחזור שנית עם שאלות יותר ספציפיות.

בראש דף הבית יש מלבן חיפוש השתמש בו ותגלה אוצרות גנוזים !!!

בהצלחה.

לחבר האוהב

נכתב ע"י מירי פליישר ביום ד', 07/07/2010 - 09:48.

מנסיוני רב השנים בהוראה ובגיל צר לי לקרר מעט את התלהבותך המרגשת והנדיבה.

חצי שנה אינה מספיקה על מנת לייצב התעניינות בשום תחום. יש לי כמה חברות אמניות בפוטנציאל שקנו אבניים ונתקעו איתם,כי התעניינותן חלפה.

שמחו בתוצאות, קחו זמן, השקיעו זמן באימונים אצל המורה, כולל אולי סידור לבוא ולעבוד בסטודיו  בזמן נוסף, ותן ליקירתך את הזמן והספייס להכיר להתאהב לכל החיים (כמונו) ולרצות.

מאידך בימים אחרים אירגנתי פעם אבנים מטעם חברי אגודת הקרמיקאים עבור אמנית אתיופית שלמדה את המקצוע באתיופיה מסבתה , והאבניים הוצבו בסלון. על גבה ישבה התינוקת החדשה והיא לבשה שמלה לבנה.(היא מיד התישבה לעבוד) שום שפריץ לא עף בסלון לשום מקום. זו מיומנות ראוייה להערצה , אצלי , כל סביבת העבודה מושפרצת..:). לא נראה לי כל כך בעיה עם חמר שעובדים לגבי חוסר בריאות נשימתית, יותר בעיה הם ה"שפריצים". אפשר לפתור עם יצירת חדרון  מניילון קשיח מסביב לסביבת העבודה. אל תשכח שעבודות בלי תנור יבקשו גם תנור...

מה שלא נורא לעתיד  :)

חביבה עלי כנותך! בהצלחה עם החברות וההערצה לעבודות החברה, זה תמיד עוזר!

מורה לקרמיקה בעיקר פיסול לקבוצות קטנות בסטודיו ממוזג ברמת השרון. בוגרת בצלאל ואמנית מציגה . טל:03-5494799

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36

http://mirifleisher.blogspot.com/

 המממ...אני ממבלבלי המוחלא

נכתב ע"י ברוך רוזן ביום ד', 07/07/2010 - 13:21.

 

המממ...

אני ממבלבלי המוח

לא אומן קרמיקה לא אומן קדרות ולא מוכר אבניים או תנורים

אנסה לקצר את בילבול המוח .

כדאי שהיא תעבוד על אבניים תקופה (קדרות)

ולא רק קרמיקה (פיסול , עבודה ביד ,תבניות וכו.)

גם כדי לראות שהיא מתחברת לזה

וגם כדי לראות איזה משלל האבניים היא אוהבת .

רצוי לדעתי שבחלל העבודה יהיה כיור וברז (חובה ?)

ומקום מוצל/קריר/סגור

לשים את החימר

לדעתי, אל תקנה אבניים פחות מחצי כוח

 

בהצלחה ותמשיך לשאול...

 

עזבו את התוכן

נכתב ע"י ארז אמיר ביום ד', 07/07/2010 - 16:54.

זה שיר אהבה. פשוט שיר אהבה.

תלמיד של מתי

http://picasaweb.google.com/Amir.Erez/

 

ארז

נכתב ע"י מירי פליישר ביום ד', 07/07/2010 - 21:37.

 

לגמרי! Embarassed

מורה לקרמיקה בעיקר פיסול לקבוצות קטנות בסטודיו ממוזג ברמת השרון. בוגרת בצלאל ואמנית מציגה . טל:03-5494799

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36

http://mirifleisher.blogspot.com/

שלום לאורח היקר!!

נכתב ע"י אסתר ביום ה', 08/07/2010 - 19:51.

בעיקרון אני מסכימה עם מירי לגבי לצבור ניסיון ובעיקר- לצבור אהבה והידבקות ל"חיידק" הזה.

 

מאוד קשה להתחיל לעבוד לבד- בלי שום השגחה של מישו ש"מבין בזה". כדאי לעשות את זה רק אחרי שמרגישים מאוד-מאוד בשלים לפרוס כנפיים... כי הלימוד בדרך הכי קשה יכול להיות די מתסכל לעיתים...

 

 

נראה לי שאין לך ממש תמונה בראש של איזה שטח וציוד אובניים דורשים- אני שנסה לתת פירוט בסיסי

אובניים ושטח לשבת לידם (כמטר על חיצי מטר לפחות)

שולחן ללוש את החומר (יכול להיות קטן) ולעשות את כל שאר העיבודים (ידיות וכו')

מיצבור של חימר בחבילות (אפשר לשים מתחת לשולחן....)

מדפים רבים- כדי להניח את הכלים בשלבי העבודה השונים. (זה לוקח קיר אחד לפחות) וגם בשביל כלי עבודה למיניהם
ערימה של קרשים עגולים עמ"נ להכין כלים גדולים

חוצמזה- בשלב הבא-

צריך תנור לש\צרוף את הכלים (מודבר בהשקעה של כעשרת אלפים ש"ח, וזה לוקח מקום בבית בערך כמו מקרר- לא כולל איוורור של כל החום שהוא פולט...)

דליים של גלזורות, ושקים של חומרים כדי להכין מהם גלזורות.
מקום איכסון לכל הכלי עבודה ששיכים לזה (משקל, מסננת, קערות, עוד דליים...)
ואולי גם עוד שולחן עבודה- כדי לא להתבלבל מרוב עומס...

 

חוצמזה שלשמור על הניקיון של הסיפור הזה ברמה שזה מתאים להיות בתוך חדר אחר בבית (ובלי סכנה של לנשום חימר ייבש כל החיים...) -זה דורש הרבה עבודה ופדאנטיות.

 

מלבד זאת- יש לי עוד חברה ליידע אותך  לגבי אובניים- חברה ישראלית שנקראת "רז אובניים".
ממה שאני מבינה- שני בתי הספר לקרמיקה- תל חי ובצלאל- קונים מהם אובניים- ככה שהמוצאים שלהם מספיק עמידים גם אחרי "התעללות" של תלמידים....

שווה לברר.

 

 

תסלחו לי על החשדנות.

נכתב ע"י מירי פליישר ביום ה', 08/07/2010 - 20:42.

תסלחו לי על החשדנות.

ממוריי ומלמדיי למדתי ...הי חיים יקירי אם אתה עוד מבקר פה...:)

האורח שלנו מלא כוונות נהדרות לחברתו הלך. אולי כשהיא גילתה מה הוא מתכנן נתנה לו מנה? לא כל פעולה שניתנת  מאהבה מתקבלת באהבה. אני למשל הייתי די מתעצבנת למרות שאני מבינה את הכוונה הנהדרת.

אז פעילות היתר שלו כאן אצלינו , חכמים ובעלי נסיון שכמותנו נפלה על קרקע פורייה.

אז אם הוא לא יחזור מה אומר לעצמי?

אומר שזה היה תרגיל חשוב בהבנת יחסים בין אנשים, זוג...:)

שזה היה תרגיל חשוב בחוסר מחוייבות של אורחים לא מזוהים בפורומנו.

שאחד הפרמטרים שרצינו היה, שהאנונימי יתרום ולא  רק ייתרם ואז תיסלח לו האנונימיות , שהיא לפעמים מאסט לאנשים מסויימים.

שבכל זאת מי שקורא את תשובותינו יכול ללמוד מהם משהו גם אם לא התכווננו  אליו ספציפית. הרבה אנשים לומדים מהנסיון שלנו כשהם קוראים את דברינו. תודה?????? לא סתאאאאאם...:)

אז לא אתן לזה לבאס אותי ואולי אורחנו החביב עוד ישוב רק בשביל להודות על תשומת הלב. מי יודע???????????

מורה לקרמיקה בעיקר פיסול לקבוצות קטנות בסטודיו ממוזג ברמת השרון. בוגרת בצלאל ואמנית מציגה . טל:03-5494799

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36

http://mirifleisher.blogspot.com/

ישוב גם אשוב

נכתב ע"י אורח בפורום ביום ו', 09/07/2010 - 00:15.

ראשית אני מתנצל בפניכם על שלקח לי כמה ימים לשוב לכאן ולהקדיש דקות. אני מאמין שדברים חשובים דורשים מיקוד ולא רציתי לבוא לכאן עם נימוס בלבד. כמו כן אני נושא שני שברים בידי החזקה וכך יוצא שאפילו כתיבת הודעה פשוטה יוצרת מאבק...

ובכן נתחיל בכך שאדגיש שעל אף בחירתי באנונימיות שם, אינני בוחר להיות אנונימי במחשבותי וברגשותי. והם במקרים רבים מובעים חד וחלק, ומאפיינים אותי בלבד, לא פחות משמו הפרטי של פלוני. ואני, באופן ספציפי, הינני התגשמות אלה הרבה לפני היותי התגשמות שמי ושם משפחתי.

נשובה לעניין מהות הפורום: ובכן כאשר הגעתי הנה הרגשתי כי מקום זה מקום חם הוא, אך הופתעתי כמעט נרגשתי לגלות את רצונכם לעזור לי במסעי הקט לעבר האובניים הנכונים. ובהחלט שיניתם את גישת מחשבתי ומן המחשבה לנסות ולהפתיע את חברתי עברתי למחשבה חדשה, כי הבינותי שאובניים דומות במידה לא מבוטלת לכלי נגינה, שהרי לכל קרמיקאי ופסל סגנונו האישי ועל כן אובניים המתאימות לו. ובכך, ידידי, החלטתי לפנות לזו הנאווה, אשר נתינת מנה אינה מנת חלקה :-) וחברתי אכן התלהבה מן הרעיון, אך מיד ציינה שני דברים: א. יש סוג אובניים אשר מועדפים עלייה. ב. היא מעוניינת להתייעץ עם מורתה לגביי מכלול הפרטים. (מורתה אמנית מקצועית לעילה ולעילה).

ועד שזו תשיח עם זו, אני אמשיך להיוועץ בכם, כי נתתם לי אלף סיבות להמשיך ולעשות זאת. ולפי מה שאתם מציינים זה עתיד להיות פרויקט. אך אני אופטימי. לשאלותיכם: החדר היחיד בו ישנו מקום (אשר אף הוא יצטרך להתפנות) הוא חדר צדדי בבית, סמוך לחדר השינה אך מופרד ממנו בבטון ודלת, והוא למעשה מסדרון צר וארוך באופן יחסי, כאשר על קיר אחד פרוס חלון רחב אשר תופס את חציו ופונה החוצה (מן הקומה ה11). על יתר הקירות ניתן לתלות מדפים. כמו כן ניתן למצוא מקום גם לשולחן קטן לעבודה. את עבודות השריפה נצטרך לבצע בתנור חיצוני. אם הצורך בכיור מים הוא אקוטי אז ישנה בעיה, כי הברז והכיור הקרובים ביותר עוברים דרך חדר השינה ומסדרון נוסף. היה וניתן להתגבר על מכשול זה השאלה הנותרת היא האם פחות ממטר רוחב יכול להוות סביבת עבודה שתהיה אמנם מינימאלית אך פרקטית?

מעבר לכך חברתי מבינה שאובניים בבית לא מהוות תחליף לעין מכוונת, ושהרבה מהעבודה בבית, אם וכאשר, תהיה אימון ותרגול השיעור עם המורה (אולי אף ניתן לתת שיעורי בית?) בדומה לנגן גיטרה מתחיל (ומוכשר, אם שכחתם! (: ) שעובד עם מורה אך מעוניין בגיטרה בבית כדי לתרגל את שלמד. ומכיוון שבאמנות הקדרות הנסיונות וויזואליים ולעיתים קרובות אף פרקטיים ויפים למראה, נראה שיהיה הרבה מה להפיק מן התרגול בבית. (אנא תקנו אותי אם ההקבלה למוסיקה נראית לכם לא מדויקת).

לסיכום: תודה לכם, אתם נראים לי כקהילה נהדרת. אני צופה כי שהותי תטיב להתארך כאן.

האורח

אורח

נכתב ע"י דפנה קסטנבוים ביום ו', 09/07/2010 - 06:30.

 

יפה שחזרתה אלינו והחלמה מהירה.

רק רוצה לציין שאצלי בסטודיו אין ברז וכיור ,אני משתמשת בדליים עם מיים ,אבל ...מידי כמה ימים יש לנקות את הדליים (אחד לעבודה בחומר והשני לעבודה עם גלזורה ) מיכיון שאסור !!! לשפוך את שאריות  החומר\גלזורות לשום כלי סניטרי יענו ,כיורים ,אמבטיה ואו לשרותים הכנתי בור קטן בחצר (בית פרטי ) שאליו נשפכות כל השאריות,לאחר שמתיבש אני אוספת וזורקת לפח.חשוב לזכור שבחומר יש סיליקה שהורגת (חונקת ) את האדמה ושלא נדבר על גלזורה שנדבקת לכל דבר לכן לא להשאיר פשוט ככה לעולמים. קומה 11 !  בעיה ? אולי ?  צריך למצוא פיתרון (חצר משוטפת וכו ) רק לא דרך השרותים תעשו סתימה לכל הביניין.

בהצלחה

נ.ב

יש משהו בהקבלה לכלי נגינה ,אבל...

אם אתה נהג טוב זה ממש לא משנה סוג הרכב.

מתנצלת

נכתב ע"י מירי פליישר ביום ו', 09/07/2010 - 12:02.

לאורח החמוד התנצלות והחלמה מהירה!

ובאשר לפרוייקט- אם חברתך תמשיך בו זמנית את הלימודים אצל מורתה, זה משובח

וקומה 11 עם חלון.. איזה כיף

ומוצא למים המלוכלכים,שיטתה של דפנה נראית סבירה, אלא שלתת למשקע לרדת ולשפוך דרך מסננת צפופה. כך גם אפשר למחזר את החמר.

אני היתקנתי צינור רחב שיוצא מהכיור ישר לביוב

מורה לקרמיקה בעיקר פיסול לקבוצות קטנות בסטודיו ממוזג ברמת השרון. בוגרת בצלאל ואמנית מציגה . טל:03-5494799

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36

http://mirifleisher.blogspot.com/

מסננת !!

נכתב ע"י דפנה קסטנבוים ביום ו', 09/07/2010 - 09:46.

 

איך לא חשבתי על זה ????

מירי ! רעיון אדיר !! Laughing

נדמה לי

נכתב ע"י מירי פליישר ביום ו', 09/07/2010 - 12:05.

נדמה לי שזה רעיון של שולה. גם היא משתמשת בדליים.

אני מציינת את מי שנדמה לי שמשתמש במסננת כי לפני כמה זמן דרשתי שיצויין בפרוש  שאני כתבתי כך וכך....:) (צריפה -שריפה, שפה גבוהה-שפה יומיומית)

מורה לקרמיקה בעיקר פיסול לקבוצות קטנות בסטודיו ממוזג ברמת השרון. בוגרת בצלאל ואמנית מציגה . טל:03-5494799

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36

http://mirifleisher.blogspot.com/

מירי

נכתב ע"י דפנה קסטנבוים ביום ו', 09/07/2010 - 12:33.

 

Cool

מלכודת לחומר בכיור

נכתב ע"י נץ ביום ו', 09/07/2010 - 12:38.

מצרף קישור למתקן מעניין הלוכד את החומר וממחזר את המים.מתקן פשוט שניתן לבנותו לבד

מתאים לכאלה שאין להם כיור

לכאלה שיש כיור המתקן יסנן את המים ישקיע את החומר וימנע סתימות

http://www.dogwoodceramics.com/Products/Creative_Industries/the_cink.htm

נץ

אבי נץ

התמונה של דונה יונתן

השוואה לכלי נגינה

נכתב ע"י דונה יונתן ביום א', 11/07/2010 - 17:18.

לאורח הנכבד, השוואה לכלי נגינה היא מעולה גם אני בשעורי מעבירה את המסר לתלמידים שעבודה על האובנים היא מיומנות שצריך לרכוש ע"י אימון ותרגול, בדיוק כמו כלי נגינה - אבל זה קצת יותר מלכלך מנגינה על כינור ומצריך קצת יותר מקום מפסנתר... עם האובנים הם רק לתירגול והמנגינות/כלים ישר ימוחזרו התרגול ישאר שם וההתקדמות בהחלט תשתלם. בהצלחה דונה

דונה יונתן
קדרית
מעגן מיכאל
www.donarts.co.il

לברוך

נכתב ע"י שולה וולק ביום ב', 12/07/2010 - 17:30.

בקצרה

אובניים זה נכון, גם גלגל.

קדרות זה מכירת קדרות, בא מלשון קידה, =שחור.

יצירה באובניים נקרא יוצרות, אף אחד לא משתמש, אבל זאת עברית.

החלק הכי שנוא עלי זה מכירה.- הכי אהוב עלי זה יצירה.

שולה

 

שולה וולק

למירי

נכתב ע"י שולה וולק ביום ב', 12/07/2010 - 17:32.

צדקת, אני באמת משתמשת בדליים, זאת לא הטרדה. מתרגלים וזה חלק מהעניין

שולה

שולה וולק

ובכן

נכתב ע"י אורח בפורום ביום ד', 14/07/2010 - 17:06.

תודה על ההנחיות בנוגע לדליים. זה טוב לדעת שכיור בחדר העבודה אינו חובה ושיש פתרון לכל דבר...

 

בעניין האובניים היו בטוחים שאיוועץ בכם לכשיגיע השלב הבא...

שוב תודה

האורח.

אורח יקר

נכתב ע"י מרומיה ביום ד', 21/07/2010 - 08:10.

בחום גדול אני ממליצה על לימודים בחוג רציני-

א. תנור שריפה- בלעדיו אי אפשר להתקדם

ב. חברה תומכת ומפרה

ג. קרמיקה זה לא סתם תחביב- יש המון ידע טכנולוגי שצריך לרכוש כדי למנוע תסכולים

ד. יש משו בהתנתקות מהבית שעושה נפלאות לנשים..

בהצלחה

סטודיו מרומיה- מושב אמירים

 

יש המון שאלות והתלבטויות ובעיקר ...מידי פעם רגליים קרות בלהעיז.

לא אעמיס ואשאל את העיקר...האם תנור שיעמוד ממש צמוד ..לחלון די גדול..וכשהוא יעבוד אסגור את חדר העבודה..זה מספיק מבחינתת איוורור...לגבי החיים בבית...?

האם מאז שהתכתבתם כאן (חיפשתי וחיפשתי ואולי פיספסתי) יש פיתרון או איזה מיתקן שאפשר לשים/לחבר לכיור כדי לא לגרום לסתימה במערכת הביוב??? (בנין משותף)   אני בשיפוצים וזה הזמן לדאוג לדבר כזה אם יש..

אשמח מאוד לדעת ומודה מראש...

אם שוטפים רק כלים קטנים שדבוק אליהם מעט חימר וגם מידי פעם שטיפת ידיים מלוכלות מחימר...זה גם מספיק כדי לסתום מערכת ביוב או שבכמות כזו זה עובר בסדר???

תודה תודה ותודה...

 

מיכל

Drupal theme by Kiwi Themes.